Důvody, proč byste se neměli bát své konkurence

19. 7. 2019 –
Robert Tongel

Mnoho začínajících podnikatelů má pochopitelně strach ze své konkurence. Tento strach je demotivuje, a tak se ve většině případů ani nesnaží být v ničem lepší. V tomto článku si ukážeme několik důvodu, proč se nebát své konkurence a jak být díky ní lepší.

Konkurence nás nutí vydat ze sebe to nejlepší

Díváme-li se na svojí největší konkurenci, máme díky ní pocit, že nejsme dost dobří. To je výborný důvod vydat ze sebe to nejlepší a pokusit se tak svou konkurenci dohnat. Jestliže nemáte tak dobrý servis, jako vaše konkurence, pokuste se jej vylepšit. Pokud konkurence nabízí více zboží, rozšiřte svou nabídku taky. Žádným jiným způsobem svou konkurenci nedoženete.

Nesnášíte prohrávání? Tady je to stejné

Nikdo nemá rád prohrávání. A ani vy byste neměli. Pokud je očividné, že je vaše konkurence v mnoha ohledech daleko před vámi, pak jste prohráli. Pokaždé, když se zákazník rozhodne pro ně, a ne pro vás, tak jste opět prohráli. Udělejte tedy něco proto, abyste neprohrávali. Bojujte o zákazníky a každý možný prodej tím, že budete sledovat svou konkurenci a budete se učit ze svých chyb.

Učte se od konkurence

Dělá vaše konkurence něco jinak, než je obvyklé a vychází jim to? Pak byste to měli zvážit taky, nebo zapracovat na tom, abyste v tom byli ještě lepší. Není nic snazšího, než prozkoumat fungování vašich soupeřů a podívat se, co jim funguje.

Najděte slabiny vaší konkurence

Vystupuje vaše konkurence, jako velká, předražená společnost? Nabídněte zákazníkům přesný opak. Vždy se najde někdo, kdo nebude chtít konkurenci, ale hledá například malou rodinnou firmu s výhodnějšími cenami.

Je vaše konkurence pomalá při odepisování zákazníkům? Poučte se z toho a nabídněte zákazníkům rychlou domluvu. Zkrátka najděte všechny možné slabiny, které vaše konkurence má.

Jak slabiny najít?

Interní slabiny společnosti odhalíte tak, že se stanete jejich zákazníkem. Celý světový trh funguje na tomto principu. Vytvořte si proto falešný email s falešným jménem a kontaktujte vaší konkurenci. Vyptávejte se na hloupé otázky a na vše, co by vás mohlo zajímat.

Spojte se s konkurencí

Není nutností, že se s vaší konkurencí musíte nenávidět. Většinou to tak je, ale můžete oslovit svou konkurenci a třeba se dohodnete na příjemné spolupráci. Můžete se například propagovat navzájem, nebo spojit síly a nabídnout zákazníkům společně něco navíc.

Krásným příkladem takové spolupráce je menší kavárna v centru Prahy. Přímo vedle kavárny stojí stánek s občerstvením, který prodává trdelníky se zmrzlinou, nebo čokoládou. Místo toho, aby oba podniky zahájili konkurenční boj, využili společného potenciálu a kavárna začala ve svém menu nabízet také trdelníky. Naopak stránek začal nabízet k trdelníkům kávu s sebou.

Máte nějaké příjemné zkušenosti se svou konkurencí? Napište nám je do komentářů.

Robert Tongel

Robert Tongel

Vývojář webových stránek a grafik