Používat při podnikání své jméno, nebo jméno společnosti?

21. 7. 2019 –
Robert Tongel

Zda používat vlastní, či jméno společnosti pro své podnikání je otázkou mnoha začínajících freelancerů. V tomto článku si ukážeme výhody a nevýhody obou možností. V tomto článku si ukážeme výhody a nevýhody obou možností.

Vlastní jméno

Podnikání je více osobní

Lidi nemají rádi interakci s velkými společnosti. Není totiž ihned na první pohled jaké, kdo se jich ujme, jakou zastává ve firmě pozici a zda je to ten nejlepší člověk pro jejich projekt. Při použití vlastního jména tak říkáte, že jste ochotni se zákazníkem mluvit o všem, co bude potřebovat.

Jste lépe zapamatovatelní

Být neustále v paměti zákazníků je jedním z nejlepších způsobů, jak vybudovat základy úspěšného podnikání. Vždy však záleží, jak obecné je vaše jméno, nebo jak dobře si jej lze zapamatovat. Jestliže si Jan Novák založí vlastní podnikání, určitě bude lepší, pokud se na internetu bude prezentovat pod jménem společnosti. To samé platí pro Vladislava Schmetterlinga.

Jednoduše najdete svou doménu

Jednou s výhod vlastního jména je také snadné nalezení vaše domény. Opět platí to, co v předchozím bodě. Jestliže nemáte příliš originální jméno, nebo je vaše jméno příliš složité, pak byste měli zvážit spíše jiný název domény.

V budoucnu to může být problém

Jestliže budete jako podnikatel vystupovat pod svým jménem, pravděpodobně budete mít problém v budoucnu. Jestliže se vaše společnost rozroste a budete mít své první zaměstnance, jak se budete společně jmenovat? To je problém, na který je potřeba myslet, než se rozhodnete vystupovat pod vlastním jménem.

Velké společnosti nemusí mít zájem

Je běžné, že velké společnosti mají také velké nároky. Proto ve většině případů sáhnou spíše po zavedené společnosti se zaměstnanci, která jim jejich projekt dodá s určitou zárukou profesionality. Jsou si totiž vědomi, že od soukromníka nemusí dostat ani kvalitu, ani nemusí dokončit projekt včas.

Jméno společnosti

Můžete si účtovat více peněz

Je běžné, že si společnosti účtuji často i mnohonásobně více, než jednotlivci. Musí totiž platit zaměstnancům, nájem za kancelářské prostory, různé poplatky atd. Ačkoliv to není pravidlo, společnosti také vypadají zkušenější a více profesionálně.

Vypadáte profesionálně

Jak již bylo zmíněno v minulém bodě, společnosti zkrátka vypadají profesionálně. Lidé s většími zakázkami se tak nebojí zajít také k nimi a dát jim za práci i více peněz.

Jméno může být zabrané

Jednou z nejtěžších věcí při vymýšlení jména společnosti je konkurence. Není nic horšího, než když vymyslíte dokonale padnoucí název pro celé vaše podnikání a zjistíte, že někdo jiný již toto jméno používá.

Hůře se pamatuje

Znáte to taky? Kdysi jste našli perfektní společnost pro aktuální příležitost, ale nemůžete si vzpomenout, jak se jmenovala. Najdete proto radši jinou, než abyste ztráceli čas přemýšlením nad jedním jménem.

A jak jste vybírali jméno vašeho podnikání vy? Podělte se s námi v komentářích.

Robert Tongel

Robert Tongel

Vývojář webových stránek a grafik