Jak zvýšit návštěvnost a konverzní poměr svého webu

8. 7. 2019 –
Robert Tongel

Máte pěkně zpracované webové stránky, výborný obsah, SEO optimalizace je dávno na nejlepších možných procentech, ale návštěvníci stále nikde? V tomto článku si povíme několik typů jak zvýšit návštěvnost vašich stránek a o posunutí zákazníka na jeho cestě ke koupi.

V dnešní zrychlené době, kdy jsme přehlcení nepřeberným množstvím informací jsme se naučili vybírat jen to důležité a to co je nám přímo na očích. Stejným způsobem fungujeme také při vyhledávání služeb, nebo produktů, které si chceme pořídit. Bohužel i když mnoho stránek a e-shopů nabízí mnohem lepší ceny a servis, každý jde za tím, kdo je stále vidět. Není to sice pravidlo, ale běžnému uživateli se nechce hodiny prohledávat všechny možné nabídky, aby si nakonec vybral jen jednu z nich.

Placená reklama VS zdarma

Stále platí, že jednodušší cesta je vždy skrze peníze. Zaplatit si reklamu ve vyhledávačích, sociálních sítích, nebo tištěnou reklamu je vždy o něco jednodušší, než krůček po krůčku budovat svou základnu návštěvníků. I přesto se však placená reklama nemusí vůbec vydařit. Reklama je sice zaručená cesta k návštěvníkům ale k jejich spokojenosti a pozdějším prodejům nikoliv. Nicméně i s takto „nevydařenou“ reklamou budete lidem na očích a má to určitě větší účinek, než nechat stránky jen tak ležet.

Sociální sítě

Sociální sítě jsou již velmi ohrané téma na poli propagace. Avšak jediným důvodem, proč se tak děje je, že sociální sítě opravdu účinných způsobem, jak zvýšit návštěvnost vašeho webu. Jsou-li samozřejmě aktivní a nabízí alespoň trochu smysluplný obsah.

Pokud si myslíte, že sociální sítě pro vaše podnikání opravdu nejsou, alespoň to vyzkoušejte. Můžete si totiž celkem snadno a hlavně zdarma získat základnu fanoušků vašeho podnikání a informovat je tak o všem, co se u vás ve firmě děje. Možná na vás narazí někdo, komu se líbí, jak vaše společnost funguje a jakým způsobem o sobě dává vědět. Právě takoví lidé jsou mnohdy ideálními zákazníky, kteří se díky důvěře ve vás nebojí utratit více peněz.

Zatlačte na návštěvníky

Je obecně známé, že tlak na zákazníka značně pomáhá v prodeji služeb a produktů. Otázkou však zůstává, jak takový tlak vyvolat.

Ať už nabízíte služby, nebo hmatatelný produkt, dávejte zákazníkům slevy. Obyčejnou slevou zákazníka dostanete pod tlak tím způsobem, že slevu časově omezíte. Nejlépe, když zákazník uvidí, kolik hodin přesně zbývá do konce slevy. Mnohdy se totiž stává, že zákazník dostane slevu, a do několika minut na ní zapomene. Sleva totiž není nijak omezená a tak si jí zákazník „nechá na později“. V tom momentě je návštěvník v podstatě ztracený.

Dali jsme slevu, zákazník nakoupil, ale rádi bychom, aby se příště vrátil zpět. V takovém případě zkuste po dokončení objednávky nabídnout slevu na příští nákup. Sleva již není tak účinná, ale zákazník jí má alespoň trošku na paměti.

Pište blog

Nejen že budováním blogu si lze získat silnou základnu fanoušků, ale také nově příchozím návštěvníkům ukážete, že se ve vašem oboru opravdu vyznáte. Čtenář, kterému jsme pomohli vyřešit neřešitelné se může velmi rychle stát vaším věrným zákazníkem.

Při tvorbě blogu dbejte především na jeho jednoduchost a celkový přínos jeho čtenářům. výbornou platformou pro tvorbu blogu je redakční systém WordPress. Vše v rychlosti nastavíte a můžete začít psát první články. Na internetu existuje několik desítek návodů jak vytvořit blog na WordPressu, nebo jakékoliv jiné platformě.

Články

Samotné články by měli být dlouhé od 800 do 1200 slov. To by průměrnému čtenáři mělo zabrat něco okolo pěti minut. Snažte se své čtenáře neunudit k smrti rozsáhlými romány, ve kterých je ve výsledku jen pár užitečných informací. Čtenáři mnohdy jen zhlédnou nadpisy odstavců, přečtou to, co je tučné a jdou pryč pokud ihned nenašli co hledali.

Link-building

Noční můrou všech správců začínajících stránek je link building. Link building je, jak z názvu vypovídá, budování sítě odkazů. Tyto odkazy by měli směrovat na vaše stránky a měli by být umístěné na důvěryhodných webech.

Jak ale zvýšit návštěvnost webu umístěním odkazu na cizí web ? Existují 3 možnosti. Tou nejméně důvěryhodnou, ale nejrychlejší je umístění odkazů na stránky sbírající podobné odkazy. Existují totiž stránky, které sbírají odkazy na weby a pomáhají tak budovat jejich síť. Tyto stránky fungují většinou zdarma a proto tam můžete svůj odkaz umístit také vy. Sice to pro vyhledávače není žádný boom, ale určitě lepší než nic.

Dalším způsobem je odkazování na fórech. V případě, že čtěte fóra zaměřená na váš obor, můžete do komentářů vložit odkaz na svoje stránky a svou nabídku. Čtenáři tak snadno mohou narazit na váš web a zároveň tím získáte pár dalších odkazů.

Tím nejnáročnějším způsobem jsou tzv. spřátelené weby. Můžete oslovit majitele již zaběhnutých webových stránek a domluvit se na vzájemné spolupráci. Do patičky stránek tak můžete přidat položku „spřátelené weby“ a umisťovat zde odkazy ostatních webů. Stejně tak by měli udělat i ostatní, pokud jste s nimi na spolupráci domluveni. Odkazy se však vyplatí hlídat. Druhá strana si totiž za několik týdnů vás odkaz může smazat a zatajit vám to. Budete tak zbytečně propagovat svou konkurenci.

Dávejte dávejte dávejte

Chcete-li prodat a odlišit se od konkurence, nabídněte svých zákazníkům něco zdarma. Ať už je to cenová kalkulace zakázky, nebo demoverze vašeho softwaru. Nabídněte to návštěvníkovi ihned jak přijde na stránky a dejte o tom vědět také ve vyhledávání. Na slovo zdarma stále reaguje mnoho lidí.

Moje firma od Googlu

Vyhledávač Google umožňuje registrovat vaší společnost do jejich vyhledávače a zajistí vám tak její přehlednější zobrazení. Určitě každý zná jak taková společnost na Googlu vypadá a proto zde tento bod nebudu nijak rozsáhle popisovat.

Jedinou podmínkou je projít poněkud složitější registraci. To aby se registrovali jen společnosti, které doopravdy existují. Vyplníte potřebné informace jako je otevírací doba, fotografie, kontaktní osoby a vše je připraveno ke schválení. Schválení firmy však může trvat i několik dní.

Recenze

Pokud již máte svou společnost na Googlu zaregistrovanou, můžete začít sbírat recenze. Na začátek můžete poprosit pár svých blízkých, aby o vašem podnikání napsali něco pěkného. Nezkušení zákazníci rádi vidí, že jsou s vaším produktem spokojení i jiní lidé a nakoupí tak mnohem radši.

Robert Tongel

Robert Tongel

Vývojář webových stránek a grafik

E-shop za 390 Kč?
Zkuste Tipmarker

Nechcete investovat do e-shopu desetitisíce? Vytvořili jsme pro vás systém, kde si můžete svůj e-shop vytvořit pohodlně a sami. Nemusíte se omezovat šablonou a zároveň je systém intuitivní a jednoduchý.